Hier volgen in detail enkele voorbeelden van het spel dat ik heb ontworpen bij mijn boek-project 'Leonie'. Meer informatie hierover kan je lezen in voorgaande hoofdstukken.
Zoals eerder vermeld, betreft het een zoektocht doorheen de zeven kamers in het huis van Leonie. Het hoofddoel is om in kleine groepjes zoveel mogelijk voorwerpen te verzamelen. Op hetzelfde moment leren de kinderen een vreemde taal (= in dit geval Frans).
Momenteel ben ik nog volop aan het onderhandelen. Interessant en waardevol hierbij is de vele feedback die ik krijg. Op basis hiervan krijg ik er grondig zicht op, en kan ik niet alleen mijn onbeholpen zelf maar ook mijn werk bijsturen en verbeteren waar nodig. Er is echter nog heel veel werk aan de winkel. Zo'n proces verloopt -in mijn geval- erg traag en moeizaam.
Ik vraag ook steeds aan mijn gesprekspartner wat volgens hem/haar de pluspunten en de minpunten zijn. Een sterk minpunt was het feit dat het spel niet meerdere keren gespeeld kon worden. Het spel beperkt zich tot zeven kamers en 'slechts' achtentwintig verschillende voorwerpen. Een uitgever had ervoor geopteerd om eventueel nog extra kamers te maken, of meerdere reeksen voorwerpen te creëren. Op zich is dit een voor mij haalbaar en realistisch voorstel, alleen wil mijn Photoshop mij nogal eens tegenwerken. Bovendien komt er veel rekenwerk bij kijken, en helaas heb ik nooit een wiskundeknobbel gehad.
De stijl op zich en het concept spreken zeker aan, maar de vraag is in hoeverre je dit alles kan omzetten in een 'commercieel' product, dat effectief kan ingezet worden als onderdeel van het lessenpakket Frans binnen het basisonderwijs? Dit echter zonder dat het te veel van zijn charme verliest. Tips zijn altijd welkom!
Het spel zal zeker getest worden, maar dat is nog niet voor meteen. Een uitdaging alleszins, evenals het plan dat ik heb opgevat om eindelijk eens iets te maken voor de -10-jarigen.
voorbeeld tegel: le salle de bains
voorbeeld tegel: le hall
Geen opmerkingen:
Een reactie posten