"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


vrijdag 30 december 2016

AMBER, een prinses van duizend-en-een-karaat: vervolgverhaal

De oude blogpost 'Amber, een prines van duizend-en-een-karaat' is duidelijk erg populair, want hij verschijnt regelmatig in 'de top vijf van meest gelezen blogposts deze week' (hiernaast vermeld in de zijbalk). Dat doet mij veel plezier!
In die post heb ik het namelijk over het geboortekaartje dat ik heb ontworpen voor mijn metekind/nichtje Amber. Zij is erg zéér levendig, erg lief en heeft de grote blauwe ogen van mijn zus Hanne.

Onlangs kroop ik weer even in mijn potlood om een schets te maken voor het ontwerp van een 18 karaats (duizend was wat veel geweest denk ik ;)) gouden armbandje dat ik in gedachten had.
Ik was hiervoor op zoek naar een juwelier om mijn idee te kunnen uitvoeren, en kwam terecht bij Jo Juwelen. Ik wist vooraf precies wat ik wilde en trok goed voorbereid naar de juwelier, d.w.z. ontwerpschetsen, foto's en zelfs een staal van het geboortekaartje (voor de juiste kleur) én een parel voor de correcte diameter van de ambersteen (die moest er 'absoluut' bij, want deze barnsteen vormt een rechtstreekse verwijzing naar haar naam!).
Na grondig overleg kreeg ik ook meteen enkele concrete voorbeelden te zien van 'klassieke armbandjes'. Jo is buitengewoon klantvriendelijk en zal er echt alles aan doen om uw wensen zo nauwkeurig mogelijk uit te voeren! Zelfs de schakelketting is precies diegene die ik had doorgegeven. Ik moet zeggen: zij vervullen hun beloftes met verve, tot in de details!

De letters van haar naam zijn stuk voor stuk met de hand gegraveerd. Het lettertype is hetzelfde als op het geboortekaartje, om de link te kunnen leggen. In de letter 'A' wilde ik graag een echt diamantje, net als mijn ontwerp. En natuurlijk mocht de ambersteen niet ontbreken.
Kortom, een armbandje 'op maat'. Een kostbaar kleinood dat zijn waarde voor altijd zal behouden, en bovendien is het UNIEK!
In het bijzonder dank ik Jo van Jo Juwelen voor dit prachtige eindresultaat én voor de moeite om al mijn ideeën om te toveren tot een fantastisch mooi juweel!!

Meer informatie?

Neem zeker en vast een kijkje op website van www.jojuwelen.be, OF like de respectievelijke Facebookpagina. 


eindresultaat gouden armbandje 'AMBER', uitgevoerd door Jo Juwelen

ontwerpschetsen en documentatie

zelfs het inpakpapier geeft al een kleine 'hint', en het is ontworpen door Eva Mouton
 
the big moment!!!!
 
ikzelf en Amber
 

Geen opmerkingen: