"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


zondag 8 mei 2011

Tentoonstelling WAK Lille 2011

Het laatste weekend van april staat gelijk aan de WAK. Het is het tweede jaar op rij dat ik zelf deelneem.
Dit jaar werd de WAK voor het eerst op twee dagen georganiseerd. Zaterdag lokte niet zoveel toeschouwers, maar dat werd zondag ruimschoots goedgemaakt! Dat in combinatie met het meer dan aanwezige zonnetje, maakte er een prachtig en inspirerend weekend van. Dit jaar namen 24 kunstenaars deel, waaronder vier van hen op eigen locatie.

Een positief punt aan de WAK is dat er telkens diverse dingen te zien zijn: van fotografie tot weefkunst, van juwelen tot houtsculpturen, van wenskaarten tot mijn eigenste unieke illustratiekunst.

Ik was vooral aangenaam verrast door het enthousiasme en de interesse van de meeste bezoekers. Er werden veel vragen gesteld, en mijn boekjes werden bij momenten wel héél grondig onder de loep genomen.
Het was een weekend vol fijne uitwisselingen, waar iedere kunstenaar zeker wat van opgestoken heeft. Bovendien waren er een aantal kunstenaars -waaronder ikzelf- die een demonstratie ten beste gaven in hun eigen discipline. Echt zeer leuk, en iedereen kon er het gapende, slaperige zaterdaggevoel mee vullen.
Ik moest in ieder geval niet met lege handen naar huis, want ik kreeg ter plekke een prachtige ruiker bloemen van een fan, een uitnodiging tot deelname aan een andere tentoonstelling ennn... ik mocht mijn allereerste handtekening uitdelen. Als dat geen primeur is!

demonstratie

mijn plekje

een vrolijk viswijf

sfeerbeeld

Geen opmerkingen: