"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


dinsdag 11 juni 2013

Schrijfsels uit een vervlogen kindertijd...

Ruim 700 beschreven A5- velletjes uit mijn kindertijd... Dit torentje papier vond ik recent terug tijdens een grondige schoonmaakactie. Het gaat om 15 verschillende verhalen die ik schreef in de periode vanaf mijn achtste tot en met mijn elfde levensjaar (of zo ongeveer toch). Eentje is er zoek geraakt, zo blijkt uit de 'inventaris' die ik destijds heb opgemaakt.
Ik kan mij deze verhalen zelf niet meer herinneren, maar heb vooral héél veel gelachen en plezier beleefd tijdens het lezen van sommige passages. En al die spelfouten maakt het best wel schattig. Af en toe staan er ook kleine tekeningetjes bij, om het verhaal te illustreren.

Spontaner werk dan dit bestaat niet. Ik wist niet dat ik destijds zo'n onverbeterlijke fantast was! Amusement verzekerd als ik ze ga herlezen, na zovele jaren.Wie weet welke 'schatten' zal ik nog ontdekken?
Ik heb er lukraak enkele vellen uitgekozen (= per verhaal één spread) en ze zijn zeker leesbaar als je erop klikt.

Beste mensen, u maakt hier exlusief en voor het eerst kennis met het vroegste werk van Nele Van de Velde!






Geen opmerkingen: