"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


maandag 24 juni 2013

Diploma tekenschool Vorselaar: aliens aan boord!

Dit jaar kreeg ik de gelegenheid om het diploma te ontwerpen voor het tekenschooltje waar ik lesgeef (*voor verdere informatie kijk onder het label 'tekenschool Vorselaar' in de zijbalk, of bezoek de respectievelijke Facebookpagina).
De tekenschool is een initiatief van de Cultuurraad.

Dit diploma kreeg als jaarthema 'kunst - muziek', en dus moest de tekening in de lijn daarvan liggen. Ik kwam op het idee om mijn collega en mezelf als aliens voor te stellen. Verder heb ik ook enkele van onze leerlingen getekend, maar gelijkenissen zijn louter toeval.
Het concept luidt dat iedere leerling 'geslaagd' wordt verklaard, en dus krijgt iedereen een dikke tien. De naam van de leerling wordt vermeld in de 'spotlight', en de witte wolk biedt ruimte om onze naam te noteren, met eventueel een kort zinnetje erbij. Elke leerling heeft een diploma mogen ontvangen.

Nu verdwijnt ons ruimteschip weer even tussen de wolken, maar hou de hemel goed in het oog want binnen een dikke twee maanden zullen wij weer verschijnen. Mijn collega staat alvast op de uitkijk, op zoek naar nieuwe kunstenaars die ons willen vergezellen...

eigen ontwerp voor het diploma van de tekenschool Vorselaar

de promotieflyer, afgeleid van het diploma

Geen opmerkingen: