"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


woensdag 25 november 2009

When paper meets art (en vice versa)

Mag ik u voorstellen: de tiende kunstvorm, het achtste wereldwonder, het alternatieve materiaal bij uitstek voor een les én bovendien is het helemaal gratis! Ik heb het hier wel degelijk over het wondermiddel PAPIER. Het materiaal dat je vrijwel overal terugvindt.
Onlangs ben ik op de -ronduit prachtige- website terecht gekomen van papierkunstenaar Peter Callesen. Het is indrukwekkend hoe hij uit enkel en alleen papier zulke fantastische creaties kan verwezenlijken. Zijn werk is monumentaal, illustratief, presentatief en doet vooral zin krijgen om het zelf eens uit te proberen. Of laat ons zeggen; een aanzet tot (met de knipoog ;)). Dus zal ik mij vanaf nu met de schaar in de hand over een vel papier buigen... en oefenen maar!

Het loont de moeite zijn site eens te bezoeken: http://www.petercallesen.com/. Hij tovert allerlei dingen tevoorschijn: van toverachtige ijskastelen tot gekleurde bloemen. Hij waagt zich zelfs aan 'drijvend papier' (en neen, ik heb het hier niet over het klassiek gevouwen papieren bootje en al evenmin over het tinnen soldaatje). Ik heb een paar van zijn mooiste afbeeldingen geselecteerd. Vergeet vooral niet zelf eens een poging te doen.






Geen opmerkingen: