"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


vrijdag 17 augustus 2018

Vijfde jaar Vrije Grafiek

Mijn opleiding Vrije Grafiek aan het SASK te Turnhout loopt stilaan op zijn einde. Volgend schooljaar zal ik mij toeleggen op mijn eindproject. Grafiek zal voortaan altijd mijn stokpaardje blijven, en wie weet zullen er zowel op artistiek als professioneel gebied hopelijk nog dingen uit voortvloeien. Ook op pedagogisch vlak zijn er mogelijkheden. Sinds dit schooljaar was ik voor het eerst niet langer 'de jongste' van de groep.

Dit jaar heb ik mij hoofdzakelijk toegespitst op het medium 'diepdruk'. Ik heb lijnetsen gemaakt, een mezzotint (een hele karwei om zo'n plaat voor te bereiden met 'het wiegijzer'!) en een monoprint tijdens een workshop 'monoprints maken op waterbasis'.

Hieronder de werken die ik afgelopen schooljaar heb gemaakt, alsook een bondig fotoverslag met enkele blikvangers van de prachtige eindejaarstentoonstelling in zijn geheel.

Ik ben in elk geval al volop aan het sparen voor mijn persoonlijke etspers. :)

drieluik zelfportret

'Zelfportret 1' (naar waarneming), ets op koperplaat + soft vernis + lijnets + droge naald, afmetingen: 18 cm x 24 cm, oplage: 3 kwalitatief goede drukken

'Zelfportret 2' ( naar waarneming), ets op koperplaat + soft vernis + lijnets + droge naald, afmetingen: 18 cm x 24 cm, oplage: 3 kwalitatief goede drukken

'Zelfportret 3' (naar waarneming), ets op koperplaat + soft vernis + lijnets + droge naald, afmetingen: 18 cm x 24 cm, oplage: 3 kwalitatief goede drukken

'Portret: De goede Belg' (naar een persoonlijke fotoreeks), mezzotint op koperplaat,  afmetingen: 18 cm x 24 cm, zwart-wit, oplage: 6 exemplaren (zwart, blauw en rood)

'Insect' (naar fotokopie), monotype op waterbasis, afmetingen: 32 cm x 20 cm, 2 lagen: zwart + kleur, oplage: 1 uniek exemplaar

'Portret: De goede Belg', mezzotint in blauw en zwart uitgevoerd

'Botanical Flowers 1 en 2', serie van 2 kleurenetsen MET KADER

overzichtstentoonstelling van onze afdeling Vrije Grafiek

afdeling Kant
 
kinderateliers Lagere Graad

kinderateliers Lagere Graad

kinderateliers Lagere Graad: detail

jeugdateliers Middelbare Graad

Geen opmerkingen: