"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


maandag 2 oktober 2017

Rechts/Averechts

Ik heb even de rol van kluizenaar gespeeld, want het is weeral een hele tijd geleden dat er nog eens nieuws van (of over) mij verschenen is op deze blog. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen. Het schooljaar is opnieuw gestart, en ik moet weerom recupereren van de septemberblues. Een jaarlijks terugkerend fenomeen. Uit de startblokken geraken is voor mij absoluut geen evidentie!

Eén van de zaken die ik zeker nog met jullie wil delen, is een fotoverslag van een textieltentoonstelling die ik al een hele tijd geleden bezocht heb.
'Rechts/Averechts' markeert het tienjarig bestaan van de afstudeerrichting textielontwerp aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten te Antwerpen. Deze tentoonstelling vind plaats in het designmuseum te Gent.
Het bijzondere aan deze tentoonstelling is dat het werk van internationale kunstenaars in dialoog stelt met werk van kersverse alumni. Bovendien mag je hier en daar de stoffen zelfs aanraken, of plaats nemen in een comfortabele en modieuze zetel.
Wat heeft deze tentoonstelling mij opgeleverd? Véél inspiratie, samen met het inzicht dat textiel een zéér veelzijdige kunstvorm is. Dát hoop ik duidelijk te maken met onderstaande beelden.

Na afloop ben ik nog een bezoek gaan brengen aan de expositie 'Internationale exlibris- en kleingrafiekwedstrijd' te Sint-Niklaas. Hier ga ik zeker ooit één of meerdere keren aan deelnemen. Dat staat vast!

'Rechts/Averechts'

zicht op het binnenplein van het designmuseum te Gent

luster

behangpapier met prints

broeken en rokken, geknipt uit papier


detail van een textielstuk (het lijkt wel een luchtfoto van enkele rijen daken)


bricolage: maskers

een reeks schilderijen


een reeks stoffen 

een reeks kleurrijke objecten

shot van enkele werken in de ruimte

idem
close-up van twee werken

gehaakt gezicht (lijkt wel een illustratie, maar dan in stof in plaats van op papier)


Geen opmerkingen: