"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


dinsdag 2 mei 2017

Confettikunst en collages

Inmiddels zit ik al in mijn vierde jaar Vrije Grafiek aan de academie van Turnhout, en op dit moment ben ik bezig met het beoefenen van de vlakdruktechniek.
Een aantal jaar geleden had ik een periode waarin ik niets anders maakte dan collages. Deze werkjes vormen nu dankbaar materiaal om om te zetten in een grafisch werk.
Ik realiseer mij nu dat ik stilaan toch wel kan spreken van een klein grafisch oeuvre. Dit houdt in dat er een handvol werken bij zijn waar ik tevreden over ben, die bovendien mijn eigen stempel dragen en die aldus een kadertje verdienen. Inclusief een plekje aan de muur.

Dat gevoel heb ik ook met de intrigerende collages van de kunstenares Hagar Vardimon. Zij maakt in haar werk gebruik van simpele collage-elementen uit oude tijdschriften en foto's, maar het bijzondere is dat ze deze weet te combineren met bijvoorbeeld gekleurde confetti (= d.m.v. de perforator).
Een andere methode die ze toepast is gekleurde draad waarmee ze in het papier borduurt.

Naast haar originele werk verkoopt ze natuurlijk ook prints. Eén van mijn persoonlijke favorieten is 'Clouds in my coffee'. Naast haar eigen website http://www.hagarvardimon.com heeft ze ook een eigen shop: 'Happy Red Fish Art'. Een print kost 30 EURO (= A4- formaat).
'Clouds in my coffee'
 

'Over the moon'

'Home and plant/red door'
 

Geen opmerkingen: