"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


dinsdag 23 juni 2015

Diploma tekenschool Vorselaar: allemaal vriendjes!

Mijn beurt dit jaar om het diploma te illustreren en vorm te geven voor de tekenschool van Vorselaar (*voor verdere informatie kijk onder het label 'tekenschool Vorselaar' in de zijbalk, of bezoek de respectievelijke Facebookpagina).

Dit jaar was het jaarthema 'Vriendschap - Contrasten'. Ik haalde dus mijn kleurpotlodendoos boven en zette meteen het definitieve ontwerp op papier.
Het idee van de regenboog verbindt beide thema's op een mooie manier met elkaar. In het midden van de regenboog verschijnt de naam van de leerling. Het diploma is tevens een variant op mijn vorige ontwerp met het ruimteschip, dat ik twee jaar eerder gemaakt heb.
Aangezien er dit jaar maar liefst vier juffen actief waren die elk minstens vier lessen hebben gegeven, verdienen ze allemaal een plek op het diploma (mezelf incluis). Immers, ook dat is teamwork want elk krijgt een eigen taak toegewezen!

Nieuw vanaf dit jaar is de vermelding van ons logo, links onderaan.
Hopelijk worden er weer veel muren mooier én vrolijker gemaakt met dit zomerse diploma. Wellicht denken onze leerlingen later met een glimlach terug aan deze tijd, wanneer ze dit diploma terug onder ogen krijgen.
...En onthoud het goed, bij ons zijn er geen winnaars of verliezers!

het diploma van de tekenschool, dit jaar een ontwerp van mijn hand

onze promotieflyer :)

Geen opmerkingen: