"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


vrijdag 7 november 2014

Lion's Head by night + bloemenfestijn

Ahoi ahoi! Hier ben ik weer met een kort 'tussentijds' verslag. Ik heb de afgelopen twee dagen zoveel foto's getrokken, dat het hoog tijd is voor een stand van zaken.

Zoals ik jullie vertelde, trokken wij afgelopen donderdag naar Lion's Head. Wat ik donderdag heb ervaren zal ik nooit vergeten!
De klim naar boven was gelukkig heel wat lichter dan de Tafelberg. Alleen op het einde waren er enkele lastige stukken, maar het was al bij al goed te doen. Langzaam veranderde het landschap van kleur...
Onderweg kwamen wij heel wat klimmers tegen. Het was dus vrij druk toen wij, na ongeveer anderhalf uur stappen, de top bereikten. Toen was het vol spanning wachten tot de zonsondergang zich zou voltrekken. Langzaam werd alles duister rondom ons. Aan de andere kant van de berg schitterde de volle maan. De stad is fantastisch als je ze van zo'n grote hoogte bekijkt. Een beklimming by night is echt een uitzonderlijke, avontuurlijke ervaring, en ik ben blij dat ik dit heb mogen meemaken.
Het was uiterst zacht toen wij omstreeks negen uur weer naar beneden klommen in het 'pikkedonker'. Gelukkig hadden wij allemaal een goede zaklamp bij de hand! Toch waren er nog 'waaghalzen' die zonder licht naar boven klommen.

Vandaag gingen Nicole en ikzelf naar Kirstenbosch Botanical Gardens, één van de grootste botanische tuinen ter wereld! De 36 hectare grote tuin is onderdeel van een 528 hectare complex dat een rijke variatie biedt aan planten, 'fynbos', bloemen en bomen. Je kan er ook veel dieren en vogels spotten. Er zijn tevens heel wat wandeltochten aangelegd. De meeste tochten leiden naar de voet van de Tafelberg. Het park is zo gigantisch dat je er een hele dag kan verdwalen.
Het is er vredig en rustig, veilig en dus ideaal om tot rust te komen of voor een familie-uitstap.

Ik ben een bloemenliefhebber, dus het was leuk om de diverse soorten te ontdekken en bestuderen. Dit stond hoog op mijn verlanglijstje.
De 'Protea' is hier de nationale bloem, maar helaas voor ons waren ze al uitgedroogd. Nochtans is de lente de beste periode om dit park te bezoeken, omdat de meeste bloemen en planten dan volop in bloei staan. Dit gegeven vonden we dus jammer, maar verder hebben wij een leuke, aangename dag achter de rug.
Hoog tijd dus om in mijne 'beddebak' te kruipen, want morgen moet ik weer vroeg uit de veren. Het vervolg lezen jullie aanstaande maandag. Welterusten!

de beklimming van Lion's Head



zonsondergang

full moon!

een bezoek aan Kirstenbosch Botanical Gardens

het sculpturenpark

fauna en flora, close-up

vijver


close-ups van enkele bloemen




bloemenpracht

de 'Protea', nationale bloem van Zuid-Afrika

nele in het oerwoud :)

serres

hagedis die knipoogt naar mij ;)

portret van een eend

volop tijd voor een schets (dat schetsboek moet toch ééns gevuld worden!)

Geen opmerkingen: