"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


zondag 1 december 2013

Fotoverslag eerste solotentoonstelling

Het lijkt voor mij wel de periode van 'de eerste keren'. Kort geleden deed ik mijn eerste interview, meteen gevolgd door mijn eerste (zei het ultrakorte) solotentoonstelling! Weldra zal ik debuteren met mijn koopwaar op een (kerst)markt, met een knoert van een rode kerstmuts op mijn hoofd om de mensen te lokken...
Overigens was het een héél fijn en geslaagd weekend geweest. Ik kijk erop terug met een meer dan tevreden gevoel.

Met dank aan de logistieke hulp van de gemeente Lille kreeg ik de kans om mijn tentoonstelling samen te stellen. Hiervoor kreeg ik als locatie een prachtige oude schuur ter beschikking.
Zowel een rits onbekenden als bekenden passeerden de revue, leken zowel als professionelen uit het vakgebied. Er kwam zelfs één van mijn leerlingen een kijkje nemen. Verder waren er mensen geweest die ik al in tijden niet meer gezien had. De vreugde van het weerzien was dus des te groter.

Er werd uitvoerig gepraat -tot overmaat van ramp kende mijn stem echt geen seconde rust waardoor ik als resultaat twee dagen zo hees als een pot ben geweest!-, geïnformeerd, gediscussieerd, geargumenteerd en er werden adressen en tips genoteerd,...
Mijn buttons en kerstkaarten vlogen als zoete broodjes over de toonbank. Er vloeide uitvoerig inkt over de blanco pagina's van mijn gastenboek. Soms waardevolle informatie die mij het nodige inzicht verschaft over hoe andere mensen mijn werk bekijken. Visitekaartjes werden veilig in de broekzak gestopt door mogelijke (toekomstige) geïnteresseerden en kopers. Originele tekeningen werden doorgenomen, boekjes soms tot de laatste pagina uitgeplozen,...
Kortom; alle ingrediënten die nodig zijn voor een geslaagde tentoonstelling waren wat mij betreft aanwezig gedurende deze twee dagen.

Ik blijf achter met een overload aan informatie en feedback. Hoog tijd dus om een stand van zaken op te maken. Het is best vermoeiend om gastvrouw te spelen, maar tegelijk oh zo bevredigend. Ik zou er onmiddellijk terug eentje willen organiseren, al zal de volgende tentoonstelling wellicht nog even op zich laten wachten.
Op dit moment zijn er in mijn leven heel wat gunstige veranderingen op til. Laat die opdrachten maar binnenkomen en laat die uitdagingen maar op mij af komen. Ik ben er alvast helemaal klaar voor!

welkom!

een origineel werkje: 'Jacht'

een aparte tafel met prille werken, voorstudies, ontwerpen en proefdrukken was voorzien ter aanvulling...

...zelfs enkele van mijn vroegste tekeningen


mijn artikel uit de 'Info Lille', een portfolio, een tijdschrift en een prijslijst

koopwaar! (= kerstkaarten, knuffels en buttons)


een paneel met enkele originele werkjes  

een origineel grafisch werkje

een willekeurige pagina uit mijn gastenboek

een willekeurige pagina uit mijn gastenboek

een willekeurige pagina uit mijn gastenboek

Geen opmerkingen: