"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


woensdag 28 augustus 2013

Olense Kartoenale 2012: 'prijken tussen Chinezen en den dezen' !!

Exact een jaar geleden heb ik voor de eerste keer in mijn leven deelgenomen aan een cartoonwedstrijd, een genre dat mij klaarblijkelijk wel ligt. Ik besloot drie originele inzendingen te versturen rond het opgelegde thema 'Puzzels en puzzelaars'.

Een tijdje geleden kreeg ik mijn twee cartoons teruggezonden, maar de derde ontbrak! Ik dacht simpelweg dat deze verloren was geraakt tussen al dat cartoongeweld en maakte mij er verder niet meer druk om.
Tot ik heel toevallig een bezoekje bracht aan de tentoonstelling van de internationale wedstrijd 'Olense Kartoenale 2012'. Mijn inzending was blijkbaar in de prijsselectie geraakt! In totaal waren er 769 inzendingen van 285 deelnemers uit 44 verschillende landen. Ik schrok mij dus een hoedje, want ik had hiervan geen enkele enkele melding gekregen.
Alle geselecteerden komen tevens in aanmerking voor een publicatie in het jaarlijkse cartoonboek. Ik heb mijn gratis exemplaar alsnog gekregen.

Een aantal jaren geleden wees iemand mij op het bestaan van deze wedstrijd, en kreeg ik twee boekjes van de vorige edities cadeau. Toen dacht ik nog: "Wat zou het fijn zijn om ooit eens in zo'n boekje te mogen prijken, en zie... van den eerste keer raak!" Het was mijn eerste deelname, en het zal ZEKER niet mijn laatste zijn!

mijn geselecteerde inzending: 'Een groen blaadje'

cover 'Olense Kartoenale - editie 2012' (geïllustreerd door de organisator en voorzitter van de jury Cois Veldeman)

deelnemerslijst, waarvan de helft van de deelnemende Belgen was geselecteerd!

mijn publicatie (*links in beeld)

tentoonstelling 'Olense Kartoenale 2012'

tentoonstelling 'Olense Kartoenale 2012'

Geen opmerkingen: