"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


zaterdag 24 augustus 2013

De magie van de 'leprechauns'

"De magie van de leprechauns heeft ons bij elkaar gebracht. Maar zie je de leprechauns dansen... dan stop je beter met drinken. :)"

Dit toffe tekstje trof ik aan toen ik plaatsnam aan het 'feestdis' van Vanessa en Mike.
Ik vond 'leprechaun' een speciaal woord, en heb de specifieke betekenis ervan opgezocht. Het blijkt een mythisch wezen te zijn uit de Ierse folklore. Hij wordt beschreven als een kabouter die veelal met een klaver rondloopt in een groen kostuum met een lange, roodkleurige baard. Hieronder zie je hem afgebeeld op de lolly. :))

Een vriendin van mij, die ik reeds kende van mijn lagere schooltijd, is onlangs in het huwelijksbootje gestapt met een Amerikaan die zowat naar Ierland is geëmigreerd.Tot mijn grote vreugde bleek ik één van de genodigden te zijn op haar huwelijksfeest. Stiekem had ik gewenst en gehoopt dat er misschien nog andere klasgenoten van vroeger waren uitgenodigd... maar ik kende niemand van de 'vrienden(= lees 'Chicago')tafel'.
Al heb ik mij die nacht nog zeer goed geamuseerd, en bovendien kennisgemaakt met enkele toffe mensen.

Hieronder heb ik een soort fotocollage gemaakt van alle persoonlijke geschenkjes die ik als gast die dag (en ook nacht) heb mogen ontvangen.

Om af te sluiten nog een ontroerend Iers tekstje van het koppel, dat alle gasten op het einde van het feest ten geschenke kregen:

A little Irish blessing

May the road rise to meet you
Mogen onze wegen altijd naar elkaar leiden
May the wind be always at your back
Mag de wind altijd in uw voordeel blazen
The sunshine warm upon your face
Mag de zonneschijn uw gezicht blijven verwarmen
May green be the grass you walk on
Mag het gras groen zijn waarop je wandelt
May true be the hearts that love you
Mogen de harten die van jou houden waar en echt zijn

"Good luck!" Vanessa en Mike. Dankjewel dat ik deelgenoot mocht zijn van jullie mooiste dag. Dat de leprechauns jullie steeds mogen beschermen en aan jullie zijde mogen staan!

 LEVE VANESSA EN MIKE !! (*fotocollage)

een beruchte leprechaun gespot ;)

Geen opmerkingen: