"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


zondag 3 maart 2013

Ten huize van Willy Vandersteen

Dit interview met Willy Vandersteen (= de geestelijke vader van de succesvolle - en de door mij dankzij de 'jeugderfenis' van mijn vader gretig verslonden - Belgische stripreeks 'Suske en Wiske') heeft mij uitermate geboeid, dus wilde ik het u in geen geval ontzeggen! Het gesprek dateert uit 1976, en Joos Florquin is de interviewer.
Op het einde van het gesprek geeft Vandersteen enkele duidelijke argumenten waarmee hij de stelling poneert dat 'literatuur' en 'het beeldverhaal' twee verschillende media zijn.

*Nota: Verder heeft Vandersteen nog aan een heleboel andere reeksen gewerkt, zoals onder andere 'De Rode Ridder', 'Bessy', 'De familie Snoek', 'Robbert en Bertrand', 'De Geuzen', 'De avonturen van Judi', 'Jerom', 'Karl May', 'Biggles', 'Safari', 'Pats en Tits'...

Geen opmerkingen: