"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


vrijdag 28 december 2012

Fotoverslag vernissage laureaten Jacques Gorus Prijs voor Grafiek 2011

Op donderdagavond 29 november 2012 om 20.00 uur vond de vernissage plaats van mijn gewonnen tentoonstelling in galerij Jacques Gorus te Antwerpen. Ik toonde er heel de maand december negen verschillende werken, gezamenlijk met grafisch werk van de twee andere laureaten Emma Vardanian en Natali sarkisyan.

Tijdens de opening was er veel volk. Voornamelijk mensen van de plaatselijke academie kwamen er een kijkje nemen. Verder was er goede wijn, goddelijke fruitsap en koekjes, maar bovenal een gezellige sfeer.
Voor de eerste keer werd mijn werk gepresenteerd in een gerenommeerde galerij, en kwam het bijgevolg in aanraking met een breed en ruim publiek.

Mijn dank gaat vooral uit naar de organisator en uitbater van de galerij. Hij heeft dit evenement zéér goed georganiseerd. Ik vind het sowieso al fantastisch dat wij alle drie de kans krijgen om hier te exposeren. Al vind ik dat mijn prenten nog het beste thuishoren in tijdschriften, boeken en gedrukte media. Het zijn tenslotte illustraties. Vaak staan ze in relatie tot één of meerdere teksten.
Dank ook aan alle mensen die deze tentoonstelling hebben bezocht én voor de pennentrekken in mijn persoonlijk gastenboek!

Geniet van de foto's!

de drie laureaten (ikzelf in het midden) bij hun respectievelijke werken op de achtergrond

 de zigeunerin(waarzeggerij)look


close-up van mijn werk: originele drukjes, houtsnedes, gastenboek, visitekaartjes, schetsboekje, portfolio en foto-album



 boekje van mijn hand, mooi gepresenteerd in een nis

één van mijn originele illustraties (*tevens verschenen in het tweemaandelijkse tijdschrift van de Boekenkaravaan)

mijn eigen geliefde portrettenreeks (rechtse afbeelding: affichebeeld)

 sfeerbeeld

 sfeerbeeld

 sfeerbeeld

verrassing: mezelf ontdekt in een foto-album van de prijsuitreiking!


 enkele citaten uit mijn persoonlijk gastenboek

Geen opmerkingen: