"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


zondag 7 oktober 2012

Jacht op de everzwijn

Voor een fervent jachtliefhebber maakte ik een kunstwerk van een everzwijn in volle vlucht. De passie voor wild weerspiegelde zich in het interieur. Overal hingen en stonden waardevolle zaken die met de jacht te maken hebben, en aan de muren hingen overal klassieke werken van jachttaferelen.
Ik kreeg ook enkele prachtige boeken mee, met tekeningen in over de jacht, om inspiratie op te doen. Deze heb ik met enorm veel plezier doorbladerd en geraadpleegd.

Dit werk maakte ik op een formaat dat iets groter is dan A2, dus vrij groot. Als drager gebruikte ik stevig behangpapier, dat ik vervolgens beschilderd heb met oker- en beigetinten om de basis een zekere structuur en reliëf te geven. Het werk zelf heb ik laag per laag opgebouwd.
Er is een verscheidenheid aan materialen gebruikt: houtskool en bister, maar ook krijt en witte acrylverf voor de highlights.
Het resultaat is een impressief en intuïtief beeld in warme aardetinten. Hierbij heb ik uiteraard sterk rekening gehouden met de kleuren van het interieur.

Zeer geslaagd. Vindt u ook niet?


Geen opmerkingen: