"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


vrijdag 22 oktober 2010

Spiegelende watervogels

Even een vleugje nostalgie integreren, met deze gevleugelde watervogels. Wat je hieronder te zien krijgt, is het resultaat van een opdracht uit het vijfde middelbaar voor het vakonderdeel Grafiek (lllllllaaangg geleden). We moesten toen het begrip 'beweging' trachten uit te beelden, en dit door middel van een linosnede. Dit was tevens de eerste linosnede die ik ooit gemaakt heb (= "snif-snif"), en daarom verdient hij een welverdiende plek op mijn blog. Sindsdien ben ik lustig sneedjes blijven maken. :)

De linosnede wordt vergezeld van een foto met de bewuste watervogels op, en onderaan van zijn gespiegelde dubbelganger.
Het is niet de bedoeling de zeven verschillen te gaan zoeken, wat je wel kan doen is de watervogels -al dan niet- proberen te herkennen.  
Good luck en tellen maar!

Geen opmerkingen: