"Ik wil beelden maken die nog niet gezien zijn, en volstrekt mijn eigen stempel drukken als graficus en illustrator."


donderdag 8 oktober 2009

Grafisch design in Nederland

Ook het boek 'Grafisch design in Nederland - Een uitgebreid overzicht van de hedendaagse grafische vormgeving' (°2008 - uitgeverij Librero) kon ik niet aan mijn neus laten voorbijgaan. Het geeft een goed beeld van het grafische landschap anno 2009, met zeer uiteenlopende bedrijven, genres en projecten. En natuurlijk heb ik dit boek ook aangeschaft voor de lijstjes die elke ontwerper moest invullen (= lees 'spiekbriefjes voor in mijn agenda'). Hoe monotoon de vragen, hoe polyfoner en verrassender de antwoorden. Deze designers kennen duidelijk de kneepjes van het vak. De lijstjes zijn gewoonweg om aan een wasdraad te hangen.



Geen opmerkingen: